ב”ג’ורנל אוף נוירולוגיה” מגזין הרפואה הנחשב ביותר בגרמניה הוכח מחקרית שרפואה סינית יעילה במקרי מיגרנות יותר ממשככי כאבים.  
(קישור בסוף הכתבה).

המחקר מתאר את תלונות המטופלים- כאבים במרכז המצח, כאבים בקודקוד הראש, כאבים ולחץ מאחורי העיניים וכאבים ברקות.

אבל הרופא המערבי- הנוירולוג, נותן לכולם את אותם הכדורים.
ללא התחשבות בנתונים נוספים וללא איבחון מה מיקום הכאב, מה עוצמת הכאב ומה תדירות הכאב. שולחים לבדיקת “סיטי” או אם יש לכם מזל ואתם מתווכחים טוב עם קופת החולים שלכם מקבלים תור לבדיקת MRI בעוד כמה חודשים, ואם אין חלילה ממצא של גידול, אז ברכות- קיבלתם את התואר “יש לכם מיגרנה”.

תחילה נלקחים סוגי אקמול למיניהם, כשזה לא עובר נותנים משככי כאבים נוגדי דלקת ולאחר מכן תרופות נרקוטיות שפשוט מטשטשות ומנטרלות את המטופל עד שהוא לא מרגיש כלום.

כל מה שצריך זה חדר חשוך ושקט, שלא תמיד ניתן להשיג באמצע היום וכמובן שאסור לנהוג לאחר נטילת התרופות.

אקמול פוקוס, פירוקסט, רילרט, טריפטן- נשמע לכם מוכר?

כמה ימי עבודה ואירועים חברתיים נפגעו באיכות, וכמובן לציין את שינוי מצבי הרוח שהכאב גורם ועל ההשפעה בכל תחומי החיים.

מה שעוד מוסבר במחקר, שנטילת התרופות לא מונעת את הופעתן העתידיות של המיגרנות אלא משמשת כפלסטר לכמה שעות, ויש מצבים בהם המטופל מפתח תלות במשככי כאבים ומעלה את מינון הכדורים כדי לזכות בכמה שעות של שקט.

לאורך זמן, דבר כזה יכול להוביל לנזק בלתי הפיך לכבד.

 מה קורה ברפואה הסינית?

ברפואה הסינית ההתייחסות למיגרנה היא הרבה מעבר לאותה נקודה כואבת. 

יש להתייחס לכאב המיידי ולטפל בשורש הבעיה כדי שהמיגרנה לא תחזור (עיקרון השורש והענף).

מיגרנה יכולה להיגרם מסטרס, לאחר לידה, התייבשות, תזונה לא מתאימה, הפרעות של מערכת העיכול, חוסר איזון הורמונלי, תופעות לוואי של תרופות ועוד.

בקליניקה שלנו, כחודו של מחט, כל מטופל מקבל אבחון אישי לפי הכלים הקלאסיים של רפואה סינית ובנוסף אבחון דרך גלגל העין, שעוזרים לדייק את הטיפול ולסיים את הסיוט שנקרא מיגרנה.

מעבר לחשיבות של המיקום, התדירות והעוצמה, יש התייחסות לאדם כשלם ונרצה לטפל ולהתייחס לדברים נוספים במידה והם עולים בתשאול.

בסדרת טיפולים ניתן לטפל עד החלמה מלאה של התסמינים ומניעת חזרתם בעתיד.